Debata między pelagianizmem a augustianizmem może być postrzegana jako debata między humanizmem a chrześcijaństwem. Zaś w Kościele walka toczy się między poglądem augustiańskim a różnymi formami semipelagianizmu.
Wszystkie
BIBLIA & TEOLOGIA
Nigdy nie wolno wątpić w Jego troskę ani podważać Jego opieki. Dzięki nieodwołalnej Bożej miłości przymierza, możemy być pewni Jego dobroci wobec swojej trzody.
(...) Były to radykalnie odmienne poglądy na zbawienie. Nie można było ich pogodzić. Jeden z nich był ewangelią. Drugi z nich nią nie był. Tak więc stawką reformacji była ewangelia Jezusa Chrystusa.
Cudowne czyny Jezusa, takie jak uspokojenie burzy czy chodzenie po wodzie, były dla uczniów dowodem Jego boskiej mocy. Jezus sam wielokrotnie używał tytułu „Ja jestem” i mówił, że jest jedno z Ojcem. Jak to rozumieć? Czy Jezus rzeczywiście był Bogiem?
Prawdziwe życie duchowe to nie tylko powstrzymywanie się od grzechu, lecz aktywne i codzienne podążanie za Chrystusem w mocy zmartwychwstania. To wewnętrzna przemiana, która prowadzi do realnych, pozytywnych owoców — miłości, pokoju i bliskości z Bogiem oraz ludźmi.
Co to znaczy, że jesteśmy zapieczętowani Duchem Świętym na dzień odkupienia?
Formalna jedność często maskuje głębokie podziały moralne, filozoficzne i religijne. Prawdziwa jedność Kościoła opiera się na duchowym związku wierzących z Chrystusem. Duchowa jedność wierzących, choć niewidzialna, jest niezachwiana i rzeczywista.
Podobnie jak Luter pięćset lat temu, żyjemy obecnie w czasach kryzysu prawdy. Jesteśmy świadkami agresywnego ataku na Pismo Święte praktycznie z każdej strony.
Składanie w ofierze dziecka? W świętej księdze? Po co nam ta historia?