Dzień 7. Mesjasz dla trzech mędrców

Subskrybuj, aby od 1 do 25 grudnia otrzymywać codzienne rozważania adwentowe na e-mail.

Loading

Gdy zaś Jezus narodził się w Betlejemie Judzkim za króla Heroda, oto mędrcy ze Wschodu przybyli do Jerozolimy i pytali: Gdzie jest ten nowo narodzony król żydowski?

Mateusza 2, 1-2

Inaczej niż Łukasz, Mateusz nie mówi nam o pasterzach, którzy przyszli odwiedzić małego Jezusa w stajni. Koncentruje się na cudzoziemcach – poganach, nie-Żydach – przychodzących ze Wschodu, aby oddać cześć Jezusowi.

Mateusz, na początku i na końcu swojej Ewangelii, opisuje Jezusa jako Mesjasza dla wszystkich narodów, nie tylko dla Żydów.

Tutaj, pierwszymi czcicielami są nadworni magowie lub astrologowie bądź mędrcy, nie z Izraela, lecz ze Wschodu – być może z Babilonu. Byli poganami. Według starotestamentowego prawa ceremonialnego należało postrzegać ich jako ludzi nieczystych.

Jednak na końcu Ewangelii wg św. Mateusza znajdujemy takie oto słowa Jezusa:  „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi. Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody” (Mt 28, 18-19).

To nie tylko otworzyło drzwi dla nas, pogan, abyśmy mogli cieszyć się Mesjaszem. Dostarczyło też dowodu na to, że On nim był. Ponieważ jednym z powtarzających się proroctw było to, że narody i królowie przyjdą do Niego jako władca świata. Widzimy to na przykład w tekście Izajasza: „I pójdą narody do twojej światłości, a królowie do blasku, który jaśnieje nad tobą” (Iz 60, 3).

Tak więc Mateusz dodaje dowód na mesjańskość Jezusa i ukazuje Go jako Mesjasza – Króla, Dotrzymującego Obietnic – dla wszystkich narodów, nie tylko dla Izraela. 

Wykorzystano za zgodą DesiringGod.

FacebookMessengerTwitterWykop
Dołącz!
Wpisz swój e-mail, aby co tydzień otrzymywać najnowsze materiały EWC.